fredag den 10. oktober 2014

Go follow - fantastiske blogs...

Som lovet kommer her en oversigt over de bedste af de blogs jeg følger. Jeg har delt dem lidt ind i kategorier, så det er nemmere at overskue hvad de omhandler.


Tilfældigt udvalgte billeder fra nedenstående blogs: 







































Her kan du se et udvalg af de bedste blogs/bloggere, som jeg følger for tiden.
- Rækkefølgen en helt tilfældig.



Livstilsblogs:

BadelmaBadutski er faktisk en af de første blogs jeg begyndte at følge. Hun skriver om lidt af hvert, om sine børn og sit familieliv, men hun er også enorm dygtig og kreativ. Hun er især god til at sy og strikke og formår at tage vildt gode og stemningsfyldte billeder.

Emily Salomon er endnu en blog, jeg har fulgt lige siden jeg fik øjnene op for blogverdenen. Hun er en knald dygtig blogger, som har gjort det til en livsstil at beskrive stort set alt på sin blog; hendes tøj/mode (især), indretning, arbejde, fritid, rejser, accessories, sin hund... you name it. Hun har inspirerende indlæg og ofte nogle gode og spændende give aways.

Nicolivia er udover at være en personlig veninde også en vildt dygtig og kreativ blogger. Hun er vildt dygtig til at hækle og strikke, og er (for nylig) også begyndt at sy tøj til både sig selv og hendes to søde piger på symaskinen. Jeg sidder måbende tilbage og er dybt fascineret over hendes evner. Hun er god til at forklare, hvor hendes mønstre, stof & garn stammer fra; så man evt. kan forsøge sig i at følge hendes fodspor.

Everydaymom er endnu en af mine tætte og gode veninder, som også har sin egen blog. Hun er fantastisk kreativ i mange ting, herunder især hækling og strikning, men også super dygtig til madlavning, kager & bagværk. Hendes blog omhandler både (og især) hendes kreative sysler, men  her er også fyldt af stemningsfulde billeder af dagligdagen og familielivet med hendes skønne unger.

Valdemarsro er endnu en af de blogs jeg bare altid har fulgt. Hun har de bedste og mest interessante opskrifter, hvorfor hun netop også lige har udgivet en kogebog. Vi (læs=jeg) har ofte slået op i hendes opskriftsregister, når vi var blank på ideer til aftensmaden. Hun blogger om alt muligt; livet med børn (tvillinger), mad, rejser, steder, restauranter, events, indretning, hygge og meget meget mere. Hun er en fantastisk god blogger og hun virker både sød og inspirerende.

Small Pieces er en sød og hyggelig blog der omhandler livet med to drenge. Den er sød og hyggelig at følge med i, og hun er god til at sige (skrive) tingene som de er, give gode råd og inspiration til bl.a. hvad du kan gøre med dine børn.



Madlavningsblogs:

Chocolat er en blog, hvor du synker dybt ned i en verden af de lækreste sager; chokolade, kage, is osv. Det er et drømmeunivers og billederne ser nærmest fortryllede ud. Hun er fantastisk dygtig og har for nyligt udgivet en kogebog med en god veninde og medblogger Anne au Chocolat. Hendes billeder er "out of this world".

Cookiecrumble er en skøn madblog. Man kan nemt blive inspireret til enten aftensmad, brød, desserter, morgenmad og you name it. Det er nogle indbydende opskrifter og så tager hun vildt inspirerende og flotte billeder.

Copenhagen Cakes er  ligesom "Chocolat" fyldt med de skønneste lækkerier! Hun laver de vildeste kager og har de skønneste opskrifter herpå. Derudover laver hun nogle super gode og meget pædagogiske forklaringer / tutorials på, hvordan man f.eks. laver rosemønster (rose swirl) på kager og cup cakes. Vildt inspirerende!

Loui & Bearnaisen er en hyggelig og fantastisk blog med dejlige og spændende opskrifter. Hun tager fantastiske billeder og man savler over de fleste af hendes indlæg! Om det så er brød, aftensmad, kager eller snacks så har hun et hav af skønne opskrifter til at inspirere dig. Hun skriver samtidig på en vildt fed måde der gør, at jeg ofte læser hele hendes indlæg og ikke kun selve opskriften. Hun kan bare noget med ord, billeder og mad! ;)


Bolig & indretningsblogs:

Boligblog er en interiør- og indretningsmæssig perle. Den giver en masse inspiration til modens tendenser. Her finder du både inspiration og DIY's.

Homesick er ligesom ovenstående en blog omkring indretning og trends indenfor bolig. Her er ofte fif til hvor du kan finde stilen til billige(re) penge.



DIY blogs: 

Frk. Hansen er en af de bloggere jeg har fulgt længst, og en af dem jeg er mest glad for at følge. Hun er ekstrem kreativ og laver de fedeste DIY's og beskrivelser på disse. Hun er vildt inspirerende og virker vildt sød og imødekommende. Jeg følger hende troligt både her, på instagram og på Pinterest!!

Monsters Circus er en blogger, som jeg faldt over, da hun havde set en af mine indlæg - yeah!! ;) Og jeg er SÅ glad for at jeg fandt hende. Hun er vildt vildt dygtig og har det mest kreative sind ever. Hun laver nogle spændende spændende ting med remedier, man aldring kunne forstille sig kunne bruges til sådan noget. Hun er vildt positiv og "smilende" - selv på den anden side af skærmen. Hun laver nogle vildt gode DIY's og jeg har allerede forsøgt at gøre hende stilen efter mange gange.

PynteMynthe er en sød og hyggelig blog at følge. Egentlig kunne denne blog (og få af de andre) stå under flere af overskifterne. Denne blog er nemlig også lidt en livsstilsblog og en indretningsblog. Sidstenævnte i særdeleshed mht. børneværelseindretning. Hun har en super god stil og formår at få meget ud af lidt. Men nu står hun under overskiftern "DIY blog's" og dette skyldes især nogle skønne skønne indlæg om kreative ting man kan lave med sine børn. Jeg har fået VILDT mange ideer, og glææææder mig til Maja & Ida er gammel nok (og har lyst) til at lege med :) Hun har før lavet en masse indlæg med gør-det-selv-med-børn-julegave-inspiration i december og har lovet at gøre noget lignende i år, så hvis du har børn så kig lige forbi ;)

Living on a budget har nogle vildt vildt gode ideer til DIY's, så man kan gøre sin indretning lidt mere spændende eller pænere med få midler. Altså billige løsninger som bare giver tingene et fint pift. Jeg har allerede kopieret flere af hendes ideer, og kan se at det bare fortsætter med gode fif derfra ;) 



Underholdningsblogs: 

Henkogt Hverdag er en blog hvor alle fortællinger og tanker er tegnede. Bloggen omhandler bloggeren selv og, eftersom hun pt går hjemme på barsel med nummer to barn, kan jeg nemt finde lighedstegn til mig selv. Hun skriver i en hylende morsom tone og hun formår at sætte et smil på ens læber.

Live fra Lolland er også en blog udelukkende bestående af tegninger. En af de få forskelle fra ovenstående er, at her er der farver på (mest lyserødt), og denne blogger har ingen børn. Hun skriver i en drønsjov tone og jeg har allerede videresendt hendes komik på mail til min kæreste og et par kolleger med anbefaling om at tjekke mere herfra!


Har du nogen du gerne vil anbefale eller fremhæve er du velkommen til at smide en kommentar nedenfor ;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar