tirsdag den 22. april 2014

Dåb veloverstået...awhile ago already

Den 30. marts blev Ida døbt. Det var en super dejlig dag. Alt gik forrygende og vejret var strålende - faktisk godt nok til at vi sad ude i haven med bare arme og nød vores kaffe og kage ;)

Både Maja & Ida var så søde og de havde en skøn dag begge to.

Vi fik lækre højtbelagte smørrebrød efter kirken, hvorefter vi rykkede ud i haven og fik kaffe & hjemmelavet kage.

Hjemmelavet hjertekage (af chokoladekage), karamelmuffins & cakepops


Nærbillede af hovedpersonen - Ida Engholm Johansen ;)



Den hjemmelavede hjertekage er lavet af en firkantet og en rund kage, som er skåret til. Jeg brugte en chokoladekage, men alle kager kan bruges til det.


Opskriften kan du finde her.
Jeg tog den nemme løsning med hensyn til frostingen og brugte en færdiglavet hos Specialkøbmanden. Den er blot sprøjtet på i rosenform med en sprøjtepose og tyl. Hvis du er interesseret i metoden kan du se en rigtig god tutorial hos Copenhagencakes.

Karamelcupcaken er fra "The hummingbird bakery" (en opskriftsbog jeg har herhjemme) og den smager skønt. Skriv hvis du er interesseret i en opskrift.

Cakepops lavede jeg også til Majas barnedåb, da de også da var et STORT hit! Det er en skøn lille hapser og så er det også søde og dekorative. De laves af "gammel" kage som smuldres og blandes med flødeost. Så skal de afkøles og herefter dyppes i chokolade. Jeg fandt oprindeligt opskrift og inspiration hos "En doft av nybakt" og det er også den opskrift jeg har brugt denne gang.
- Den er på svensk, men skriv hvis du vil have noget "oversat", gode råd eller andet ;)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar